dissabte, 13 d’agost del 2011

Benvinguts/des!

Ahir vaig tenir la possibilitat de veure quelcom fantàstic. Una nena tocant el piano, improvitzant peces fantàstiques i tocant cançons conegudes. La meva sorpresa fou més quan li vaig preguntar cóm, qui li havia ensenyat, el youtube em va dir, miro els vídeos per internet i n´aprenc sola... Em vaig quedar sense paraules, tants anys de professora, tants anys ensenyant piano i aquella nena tocava tant o millor que la majoria dels meus alumnes...
Així que d´aquí sorgeix la necessitat d´acostar el món del piano, de la música, a l´abast de tothom. Qui busca troba, i és cert. El meu propòsit i objectiu és que aquest blog pugui servir per aprendre, aprendre d´una manera diferent a la tradicional, perquè l´objectiu principial és que cadascú sigui intèrpret de les seves pròpies melodies, crear la nostra música, la que duem a dins. Això produeix molta felicitat i pau interior.
I per poder arribar a crear les vostres pròpies melodies cal tenir una mica de base i coneixement previ.
Us deixo un parell de vídeos.

La postura, esquena recta, angle recte amb el braç, els peus han de tocar terra, en aquest cas fem anar un elevador, els peus junts.


Si posem les mans als genolls i tal qual la posem al teclat trobem la millor posició de la mà, ha d´estar arrodonida, com un pont i relaxada, amb la força mínima perquè s´aguanti al teclat sense presionar cap tecla.


Per poder entendre´ns a cada dit se li dona un número. Això és diu digitació. Els polzes tenen l´1, l´índex el 2, el cor el 3, l´anular el 4 i el xic el 5, així van per ordre. Si posem les mans al piano trobem el 5,4,3,2,1de la mà esquerra  i 1, 2,3, 4, 5 de la mà dreta.



Per començar a tocar és més fàcil començar per la tonalitat de Do Major i la seva parella La menor. Això no vol dir res més que la nota principal és el Do. Però quina nota és el Do? El teclat té tecles blanques i tecles negres, i si us fixeu hi ha grups, tres tecles negres, dos tecles negres, tres tecles negres, dos tecles negres i així fins a 8 vegades. El Do és la primera nota blanca del grup de dos negres i es repeteix 8 vegades. Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si, Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si, Do i etc...


                                      

Un cop sabem on és el Do practiquem alguns exercicis bàsics, com l´escala i d´altres per articular bé els dits.



La dificultat d´aquests exercicis és aconseguir la independencia dels dits. Sobretot dels dits anular i xic.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada